joi, 21 mai 2009

Vanzari de vise

Oamenii de vanzari au prin definitie un ego mai "inflamat" sau hai sa spunem altfel nu duc lipsa de o incredere in sine bine conturata. Se pare insa ca cei din industria auto si din fashion (ma refer anume la managerii care lucreaza pentru branduri din liga mare) reusesc sa ii intreaca mult pe restul. Inca n-am aflat explicatia. Probabil pentru ca trebuie sa transferi si asupra ta ceva din misterul magic a ceea ce reprezinta o masina sau o toala de top ? Oare vinzi mai bine daca ai un aer desprins de realitatea cotidiana si pari a face un efort de a comunica muritorilor de rand?
Reactie neasteptata in ce ma priveste, legat de asta: m-am trezit zambind cand am primit cu ceva timp in urma o simpla carte de vizita a cuiva de la Porsche, cu toate ca nu sunt nici pe departe fan al marcii respective - de fapt, nici nu prea stiu cum arata modelele lor.
Daca in ce priveste produsele imi e clar ca e vorba de impregnarea la nivel de celula a marketingului cu care am tot fost bombardati, inca nu sunt lamurita daca aerul asta imponderabil ai celor mai multi directori de vanzari al unor "nume mari" chiar e un efect al brandurilor sau doar o stranie coincidenta. Oricum, din punct de vedere psihologic, ar fi interesant de studiat.