duminică, 5 septembrie 2010

Once upon a time in Romania

haios articol. Savurez textele lui Catalin Stefanescu.
Mare lucru sa poti obiectiva si sa nu cazi in plasa acestei mandrii gaunoase, fara sa cazi nici in extrema de a refuza scarbit tot ce ne contureaza o identitate. Cunosc si eu cateva persoane care ar fi gata sa sustina pana in panzele albe ca noi avem ce-i invata pe altii in toate cele..Singura solutie pe care o vad- sa citesti si sa iesi din tara cat mai mult.
Imi povestea o poloneza de la hotelul in care am stat in Kefalonia, stabilita acolo de vreo 12 ani, ca si acum grecii se cred ai mai breji, ai care au civilizat omenirea, motiv pentru care sunt foarte refractari la a primi vreo sugestie de la alte natii. Au dat foarte multe, e drept. Dar starea actuala a Greciei e a unui stat foarte corupt, in care s-au caznit vreo 25 de ani sa faca niste autostrazi, si asta pentru ca se isca prea mare scandal daca pierdeau organizarea Olimpiadei din 2004 din cauza asta. Metroul din Atena, superb altfel, e facut cu aceeasi ocazie, din cat am inteles. Pana si noi aveam metrou, de bine de rau, de prin '81, an in care ei intrau in UE si aveau acces la o gramada de fonduri pe care n-au fost in stare sa le cheltuiasca in interesul tarii. Ei traiesc dintr-o glorie apusa, ca si italienii, noi traim din gloria unui 'ce-am fi putut fi noi daca'.

Niciun comentariu: